ضروت توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما

رییس انجمن ملی خرما ایران گفت : برای مقابله با آفت سوسک سرخرطومی حنایی نیاز به بودجه ویژه و توجه دولت و وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص می باشد.

ضروت توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ رییس انجمن ملی خرما ایران در نخستین آیین گرامیداشت روز ملی خرما در استان کرمان گفت: بزرگترین مشکل ما ناترازی آب است.  

محسن رشید فرخی با اشاره به اینکه، بزرگترین مشکل تولیدکنندگان خرما ناترازی آب است و با وجود این ناترازی ها، به زحمت می توانیم داشته های خود را حفظ کنیم،  اعلام کرد : با وجود این ناترازی ها، به زحمت می توانیم داشته های خود را نگهداریم.

او اظهار کرد : با تولید یک میلیون و 300 هزار تن خرما، این محصول یک و نیم میلیارد دلار درآمد مالی برای کشور دارد.

رییس انجمن ملی خرما ایران با اشاره به اینکه افزایش واحد سطح زیرکشت خرما به هیج عنوان هدف ما نیست، بیان داشت: هر مترمکعب آب انتقال داده شده از خلیج فارس ٣ دلار و 20 سنت قیمت دارد، اما آیا با تعرفه این آب صرف اقتصادی برای تولید محصولات کشاورزی پرهزینه را دارد؟

او همچنین گفت : برای مقابله با آفت سوسک سرخرطومی حنایی نیاز به بودجه ویژه و توجه دولت و وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص می باشد.

وی در ادامه از ممنوعیت صادرات خرما گلایه کرد و تصریح کرد : تعرفه های حوزه کشاورزی باید از محصولاتی مانند پتروشیمی جدا باشد.

شایان ذکر است، استان کرمان با 75 هزار هکتار سطح زیر کشت، سالانه بیش از 450 هزار تن خرما برداشت می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان